Druga edycja zawodów samochodów autonomicznych na to rze wyścigowym. Zawody odbyły się 24-25 marca 2018r. Tor Thunderhill West na którym odbyły się zawody ma długość 2.1 mili. To może zaczniemy od filmu:
Tor wyścigowy na którym odbyły się zawody to da dolna pętla (zachodnia). Myląco to wygląda na zdjęciach, ale w okolicach kwietnia jest tam wszędzie zielono!
Zespół Udacity – Team Soulless
Jest przełom stycznia i lutego 2018, próbujemy ponownie zebrać zespół by wziąć udział w zawodach Self-Racing Cars. Z osiemnasto-osobowego zespołu pozostało tylko kilka osób. Pracujemy nad oprogramowaniem, sieciami neuronowymi do wykorzystania w samochodzie. Wszystko zapowiada się dobrze, jednak dwa tygodnie przed zawodami okazuje się że nie dostaniemy samochodu z Polysync jak w zeszłym roku. Na szczęście mamy jeszcze dwie alternatywy. Po ponad tygodniu rozmów z innymi firmami okazuje się, że nie będziemy mieli samochodu na zawodach.
Jest sobota, pierwszy dzień zawodów, na tor wyścigowy przybywa 5 osób:
- Anthony Navarro – pracuje w Udacity jako Product Lead – Robotics and Self-Driving Car
- Rana Khalil – pracuje w Amazonie jako Software Development Engineer, Robotics
- Jendrik Jördening – pracuje w Aurubis AG jako Data Scientist
- Karol Majek – pracuje w NASK jako Inżynier oprogramowania
- Dean Liu – Vehicle Autonomy Engineer
Wciaż brakuje samochodu. O godzinie 11 Anthony organizuje Toyotę Prius od Drivebywire.io. Następnie trwa praca nad integracją oprogramowania ROS z CAN, by można było z poziomu aplikacji sterować samochodem. Jendrik dostosowuje kod do uruchomienia w samochodzie, zostawił tę część skoro nie miało być auta…
Już po kilku godzinach następują testy na torze! Bez samochodu i tak szybko na tor? Można! Jest nieźle, samochód jedzie i reaguje na zakręty! W niedzielę będzie naprawdę dobrze!
Niedziela. Testy po kilku drobnych poprawkach. Samochód jedzie, jedzie i jedzie! Co prawda powoli, bo w środku 4 osoby, co wymusza na nas wolną jazdę. Dobra minuta a samochód wciąż nie wjeżdża na trawę, aż w końcu się poddaje. Zawiodła segmentacja semantyczna, która nie działała idealnie, film poniżej:
Wyniki
Tym razem tylko trzy drużyny pokonały pełne okrążenie. Natomiast czasy w porównaniu do poprzedniego roku są znacznie lepsze!
- Swerve.ai 2:06
- Comma.ai 2:07
- AutonomouStuff 3:41
Swerve.ai skupia się na aspekcie kontroli trakcji, na bezpieczeństwie jazdy przy wysokich osiągach. Nie było zaskoczeniem, że ten zespół zwyciężył, tymbardziej że bazują na doświadczeniach Audi i Roborace. Poniżej ich film:
https://youtu.be/3LkRD4U5US8
Comma.ai – smartfon jako komputer pokładowy samochodu. Gdyby kliknąć na zdjęcie to można nawet film i dane zobaczyć:
AutonomouStuff – dostarczają sprzęt do samochodów autonomicznych oraz przygotowane platformy. A tu film z przejazdu: