Written by 5:19 am F1/10 - Samochody autonomiczne w skali 1:10, Self-Driving Car

Zespół PW MEiL KNR na zawodach 1:10 Carolo-Cup 2018

PW MEiL KNR Selfie Self-Driving Car

Studenci Koła Naukowego Robotyki PW MEiL zbudowali samochód autonomiczny w skali 1:10. 13 lutego 2018 wzięli udział w zawodach Carolo-Cup 2018 gdzie ich samochód autonomicznie poruszał się po torze wyprzedzając inne pojazdy, parkując i zatrzymując się na skrzyżowaniach.

Zespół składa się z 10 osób widocznych na poniższym zdjęciu. Przygotowali oni pojazd na zawody w ramach programu Najlepsi z Najlepszych! 2.0. Program ten wspiera wybitnie uzdolnionych studentów umożliwiając im uczestnictwo w międzynarodowych konkursach, zawodach i konferencjach.

Studenci Wydziału MEiL

Studenci Wydziału MEiL Źródło: [1]

Selfie - samochód autonomiczny Koła Naukowego Robotyki Wydziału MEIL

Selfie – samochód autonomiczny Koła Naukowego Robotyki Wydziału MEIL Źródło: [1]

Zespół udostępnia kod projektu publicznie na swoim repozyturium na Githubie

Carolo-Cup

Carolo-Cup to zawodyzautomatyzowanych samochodów w skali 1:10. Założeniem jest stworzenie rozwiązania efektywnego kosztowo i energetycznie. Podczas zawodów

Zadania

W ramach zawodów zespoły miały do zrealizowania:

  • Zatrzymywanie się na skrzyżowaniach
  • Omijanie przeszkód na drodze
  • Wyprzedzanie pojazdów
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
  • Parkowanie równoległe

2 takie same filmy?
Tak to nie pomyłka – poniżej dwa różne fragmenty w których widać przejazd zespołu:

Wyniki

KNR z samochodem Selfie zajął 7 miejsce w Basic-Cup, szczegółowe wyniki można znaleźć tutaj.

Carolo-Cup 2018 results

Carolo-Cup 2018 results

Co dalej?

Zanim co dalej, zobacz krótki film z toru KNR. Miałem okazję ich odwiedzić na zobaczyć samochód w rzeczywistości.

Obecnie KNR przygotowuje się do zawodów Robot Racing 2018 z większym modelem. W ramach zawodów zespół będzie musiał pokonać następujące wyzwania:

  1. Lokalizacja przy dużej prędkości
  2. Sterowanie przy dużej prędkości
  3. Rozpoznawanie światła stopu i linii ograniczających pas ruchu
  4. Unikanie kolizji ze statycznymi przeszkodami na trasie
  5. Unikanie kolizji z dynamicznymi przeszkodami na trasie

To będzie trudne zadanie szczególnie z uwagi na dużą prędkość – wymusi to bardzo szybkie przetwarzanie obrazu i podejmowanie decyzji. Być może będzie wymagało zmiany sprzętowej, zobaczymy.

Dziękuję!

Dziękuję za zaproszenie mnie do siedziby KNR i prezentację samochodu na żywo.

Dziękuję także Tobie drogi czytelniku i zapraszam na organizowany przeze mnie Meetup o samochodach autonomicznych w Warszawie.

Linki

  1. Najlepsi z najlepszych projektują pojazdy autonomiczne
  2. Robot Racing 2018
  3. Meetup Warsaw Self-Driving Cars Group
Close