WSDC2 – Drugi Meetup Warsaw Self-Driving Cars

15 października odbyło się drugie spotkanie grupy Warsaw Self-Driving Cars. W ramach tego wydarzenia rozmawialiśmy o zawodach samochodów autonomicznych 1:10 oraz 1:1 na torze, a także o wykrywaniu i śledzeniu obiektów w celu zliczania przejeżdżających samochodów.

Udostępniamy prezentacje i nagranie z wydarzenia!

Self-Racing Cars, 2017-2018 – o zawodach samochodów autonomicznych na torze wyścigowym, Karol Majek

W ramach drugiego spotkania grupy Warsaw Self-Driving Cars zostały zaprezentowane trzy prezentacje. Pierwsza prezentacja dotyczyła samochodów autonomicznych w skali 1:1 podczas zawodów na torze wyścigowym. Karol Majek opowiedział o swoich doświadczeniach podczas dwóch edycji Self-Racing Cars, gdzie podczas pierwszej edycji był jednym z 18 osób wybranych poprzez Udacity spośród najlepszych studentów kursu Self-Driving Car Nanodegree. Mając 5 tygodni i tylko 2 dni samochodem przed zawodami wzięli udział w zawodach i udało im się pokonać wszystkie zakręty autonomicznie, natomiast nie w jednym okrążeniu. Podczas drugiej edycji zostało już tylko 4 osoby, bez wsparcia, bez samochodu i mając tylko 30 minut na integrację udało im się osiągnąć znacznie więcej.

Link do prezentacji

Doświadczenia z zawodów F1/10, Łukasz Sztyber / Karol Majek

W drugiej prezentacji Łukasz Sztyber wraz z Karolem opowiadali o swoim rozwiązaniu które wygrało zawody F1/10 w Turynie. Poznali się pół roku przed zawodami i wraz z Maciejem Dziubińskim  przygotowali pojazd i wystartowali w zawodach. Ich rozwiązanie nie wykorzystywało mapy tylko nawigację reaktywną. Na szczęście posiadając oprogramowanie napisane w C++ oraz skaner laserowy działający z częstotliwością 40 Hz udało się jeździć wystarczająco szybko i reagować na zmiany na trasie.

Kliknij tu aby poprać prezentację

Tutaj możesz zobaczyć filmy z zawodów:

First steps in traffic analysis – vehicle detection and simple tracking, Michał Drzał

Jako ostatni prezentował Michał Drzał, który opowiedział o swoich doświadczeniach z wykrywaniem i śledzeniem obiektów na filmach z kamer pomiaru ruchu. wykorzystał sieć neuronowa YOLO V3 i przetestował kilka różnych technik śledzenia obiektów wprost z OpenCV, a także zaimplementował jedną metodę opisaną w artykule.

Stąd możecie pobrać prezentację Michała

Nagranie z Meetupu Warsaw Self-Driving Cars

A więc tu jest całość, skrócona do 1h40min:

Linki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *